THE WARS OF GLOBAL ECONOMIC CORRIDORS/ NEW GAME, NEW PLAYERS, NEW ENDS & NEW MEANS

Information International
March 2024

We are pleased to publish Dr. George T. Yacoub's paper titled “THE WARS OF GLOBAL ECONOMIC CORRIDORS/ NEW GAME, NEW PLAYERS, NEW ENDS & NEW MEANS” (36 pages).
The author noted that this paper is a sequel of his essay, “Syria Joins China’s Belt and Roads initiative (BRI)” published by Information International in The Monthly of September 2022. 
In this essay, the analysis centers on understanding and explaining economic corridors as policy instruments with definable economic and geostrategic dimensions.  
He concluded: “The indications that the world’s great powers will compete vigorously to control economic corridors are strong and may well usher in an era of new cold wars.”

الدولية للمعلومات
أذار 2024

يسعدنا أن ننشر البحث الذي أعدّه الدكتور جورج يعقوب بعنوان "حروب الممرات الاقتصادية العالمية/ لعبة جديدة، لاعبون جدد، نهايات جديدة ووسائل جديدة" الذي يقع في 36 صفحة. 
يشير الكاتب إلى أن رسالته هذه هي تكملة لمقاله "انضمام سورية إلى مبادرة الحزام والطريق الصينية (BRI)" التي نشرتها الدولية للمعلومات في أيلول 2022.
في هذه الرسالة، تركيز في التحليل على فهم الممرات الاقتصادية وتقديم شرح عنها بكونها أدوات سياسية ذات أبعاد اقتصادية وجيوسياسية محدّدة. 
ويخلص إلى أن هناك مؤشرات قوية تشير إلى أن القوى العظمى في العالم ستتنافس بقوة للسيطرة على الممرات الاقتصادية، وربما تشكّل إيذانًا بالدخول في عصر حروب باردة جديدة. 
من دون شك، تشكّل هذه الدراسة إضافة مميزة للمقاربة الاقتصادية من خلال التكوين الجغرافي للأمم وبنائها.

Leave A Comment